Ovzduší

Ovzduší - online

Děčín Děčín
Doksany Doksany
Chomutov Chomutov
Krupka Krupka
Litoměřice Litoměřice
Litvínov Litvínov (ZÚ)
Lom Lom
Měděnec Měděnec
Most Most
Rudolice v Horách Rudolice v Horách
Sněžník Sněžník
Teplice Teplice
Štětí Štětí
Tušimice Tušimice
Ústí-město Ústí-město
Ústí-Kočkov Ústí-Kočkov

Aktuální imisní situace

Data jsou stahovaná nepřetržitě po celý den (aktualizace probíhá každou hodinu), pro více informací můžete využít stránky www.chmi.cz.

Rozptylové podmínky
BIO předpověď

Dění v průmyslu

UNIPETROL RPA - 21.2.2020, 11:30
Ukončeno spalování neodsířeného syntézního plynu na polním hořáku B 201 v rámci najíždění Reaktoru 6 na výrobně POX.

UNIPETROL RPA - 21.2.2020, 8:23
Spalování neodsířeného syntézního plynu na polním hořáku B 201 v rámci najíždění Reaktoru 6 na výrobně POX.

UNIPETROL RPA - 20.2.2020, 15:20
Pokračuje najíždění provozních souborů na výrobně POX, po tuto dobu je na polním hořáku spalován odsířený syntézní plyn. Spalování je doprovázeno světelnými a zvukovými efekty, za které se omlouváme. O ukončení provozních činností Vás budeme informovat.

UNIPETROL RPA - 20.2.2020, 15:20
V 15:20 ukončeno spalování odplynů s obsahem sirovodíku (cca 30 %).v rámci najíždění provozního souboru DPS 300/400 B na výrobně POX.

UNIPETROL RPA - 20.2.2020, 8:20
Zahájeno najíždění provozního souboru DPS 300/400 B na výrobně POX, po tuto dobu budou na polním hořáku spalovány odplyny s obsahem sirovodíku (cca 30 %). Spalováním jsou eliminovány emise pachových látek. Spalování je doprovázeno světelnými a zvukovými efekty, za které se omlouváme. O ukončení provozních činností Vás budeme informovat.

UNIPETROL RPA - 17.2.2020, 14:58
Spalování uhlovodíků s obsahem sulfanu.

UNIPETROL RPA - 8.1.2020
Plánované odstavení všech zařízení společnosti UNIPETROL RPA, s.r.o. Pravidelná zarážka je plánována v období 04 – 05/2020.
Cílem Zarážky 2020 je provedení oprav, kontrolních, údržbářských a provozních činností, které zajistí další bezpečný provoz závodu až do příští zarážky. Součástí Zarážky 2020 je rovněž realizace investičních projektů a technologických změn, které mohou být provedeny pouze během odstavení jednotek.
V souvislosti s odstavováním a opětovném najíždění zařízení bude docházet ke spalování odplynů na flérách, které mohou být doprovázeny nezbytnými zvukovými a světelnými efekty, za které se předem omlouváme.

Aktuální informace o mimořádných událostech v průmyslových podnicích a o kvalitě ovzduší Obecné informace o flérování (spalování na havarijní pochodni).

Aktualizace

Poslední aktualizace proběhla 8/2019.



Provozování havarijních pochodní

Flakle, Fléra, polní hořákTato zařízení jsou nezbytnou bezpečnostní součástí některých výroben, ve kterých je potřeba zajistit bezpečné uvolňování zejména uhlovodíkových plynů. Tyto plyny jsou vedeny do speciálního zařízení (fakle, fléra), kde se bezpečným způsobem zneškodní spálením. Zařízením tohoto typu jsou vybaveny všechny petrochemické výrobny a rafinérie na celém světě.

Havarijní pochodeň, ačkoliv trvale neprovozuje, musí být neustále v provozní pohotovosti zajištěné provozováním stabilizačních hořáku a trvalou pohotovostní dodávkou páry pro zajištění bezdýmého spalování. K jejímu využívání dochází při vzniku havarijní situace, kdy je potřeba neprodleně uvolnit tlak ve výrobním zařízení a dále při provozních operacích jako je odstavování zařízení do opravy a jeho opětovné uvádění do provozu. Plamen havarijní pochodně je viditelný na velkou vzdálenost a často je s tímto efektem spojováno nepodložené významné znečištění ovzduší. Ve skutečnosti je příspěvek provozování havarijní pochodně za kontrolovaných podmínek nepříliš významný. Minimálního dopadu na kvalitu ovzduší je dosahováno speciálně konstruovaným hořákem havarijní pochodně, který umožňuje dosáhnout vysoké účinnosti spalování 98 - 99,8 %. Minimální dopad na kvalitu ovzduší byl ověřován měřením mobilní monitorovací laboratoře Horiba. Provoz havarijních pochodní, zejména při jejich využití v rámci havarijních situací, je vysoce ekonomicky náročný, protože jsou spalovány produkty, které by jinak mohly být komerčně velice dobře zhodnoceny. Ztráty vzniklé spalováním produktu představují milionové částky, a je tudíž zřejmá snaha společností toto spalování maximálně zkracovat.